Evergrey -The Atlantic - release 25/1!

Evergrey -The Atlantic - release 25/1!

De svenska mästarna av mörka melodier återvänder med ”The Atlantic”, sitt elfte album och djupaste album hittills.

25 januari 2019 släpper Göteborgs stoltheter den efterlängtade uppföljaren till 2016 års kritikerhyllade ”The Storm Within”. Återigen har bandet samarbetat med Jacob Hansen (Volbeat, Amaranthe, Primal Fear) som åtog sig uppgiften att mixa och mastra albumet.

Elfte albumet är också den tredje och avslutande delen i ett koncept som började med ”Hymns For The Broken” och ”The Storm Within. Inför inspelningen av ”The Atlantic” ställdes Evergrey inför stora utmaningar, såväl privata som inom bandet. Resultatet är ett album präglat av de senaste årens motgångar och som färgat av sig på musiken i form av ren ärlighet. Det är bandets tyngsta och mörkaste album hittills i karriären men även det mest varierande. Musiken kommer från en plats av total transparens och en aldrig tidigare skådad klarhet. Det är samtidigt även det albumet som Evergrey alltid velat skriva.

Förbered er för att dyka djupt ner i Evergreys värld med ”The Atlantic” den 25 januari 2019.

EVERGREY - LIVE
January 25th Linköping. Palatset
January 26th: Gothenburg, Pustervik
February 1st: Uppsala, Katalin
February 2nd: Helsingborg, The Tivoli

Evergrey - The Atlantic släpps på AFM Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution Distribution.