Finnegan's Hell - "The New Wave Of Swedish Celtic Punk!"

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2020 11:03 CET

Finnegan's Hell - Work Is The Curse Of The Drinking Class.

Det svenska bandet Finnegan´s Hell har grundat en helt ny subgenre med sin blandning av keltisk punk, hillbilly country, hårdrock och svensk folkmusik och blivit ett av de mest intressanta banden på länge.

Efter kritikerrosade "Life And Death" återvänder nu bandet med  Work Is The Curse Of The Drinking Class, sitt tredje och starkaste album hittills. Med en mix av Ramones-influerade och keltiska låtar om att dricka och en hint av Metallica, kan du bilda dig åtminstone en liten aning om hur musiken låter.

Work Is The Curse Of The Drinking Class är också bandets första platta på Wild Kingdom Records / Sound Pollution som numera är bandets nya skivbolag.

Finnegan's Hell - Work Is The Curse Of The Drinking Class släpps den 6 Mars!

Kommentarer (0)

Kommentera