MÄRVEL - ny video & singel!

MÄRVEL - ny video & singel!

Mitt i den varmaste högsommaren, den 15 augusti, dräper Märvel till med den tredje installationen, i sin första triptyk av singlar, ifrån det kritikerrosade albumet "Hadal Zone Express". Och vi ska ner igen. Allihopa. Paradoxalt nog är det rakt ner i helvetet. Men ett kallt och ett vackert helvete, som visar både sin finaste melankoliska melodisida och sina bästa bredbenta metallposer. Som ett iskallt njurslag kommer titelspåret från albumet och dämpar allas värmedelerium, och levererar samtidigt en utsökt dos av powerpop-doftande rock´n´roll med ekon från såväl 70-talets mest melodistinna chock-rock, som 60-talets finaste soulstunder.

Som b-sida får vi ta del av tidigare outgivna "Ain't Gonna Last", ett spår inspelat i samma session som albumet och som bär på samma klassiska Märvel-signum som resten av plattan.

Två för priset av en, vem kan motstå? Alla på? Dags för avgång!

Bägge singlarna är självfallet tillgängliga på SpotifyiTunes.

Här kan du kolla in videon, gjord av Hugo, Albin och Cliff: https://www.youtube.com/watch?v=lcC2uAHAn-4&feature=youtu.be

www.marveltheband.com
www.facebook.com/marveltheband