Massive klara som support till Blackberry Smoke!

Massive klara som support till Blackberry Smoke!

Massive, det australienska bandet som med sitt debutalbum ”Full Throttle” slog ner som en bomb är nu klara som support till ”Blackberry Smoke” på bandets alla tre Sverige datum i november.

Bandet som enligt många är det bästa som hänt rocken från down under på många år har gjort sig kända för att vara ett live band i högsta klass. Nu är dom äntligen på väg till våra breddgrader för att visa var skåpet ska stå.

Deras debutalbum släpptes först på ett independent bolag i Australien och fick några månader senare officiell release genom Earache Records som släppte en uppdaterad utgåva av albumet, med några nyinspelade låtar plus två covers, AC/DC’s “If You Want Blood (You’ve Got It)” och AEROSMITH’s “Rats in the Cellar”.

”Full Throttle” följde med den engelska tidningen Classic Rock i deras sommarnummer och skivan har hyllats av all slags media.

Starta upp veckan med videon till “One By One” http://youtu.be/XDmzOgGyWy4

Nov. 06 - Malmö, Sweden - KB
Nov. 07 - Göteborg, Sweden - Trädgården
Nov. 09 - Stockholm, Sweden - Tyrol