Massive klara som support till Blackberry Smoke!

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 10:29 CEST

Massive, det australienska bandet som med sitt debutalbum ”Full Throttle” slog ner som en bomb är nu klara som support till ”Blackberry Smoke” på bandets alla tre Sverige datum i november.

Bandet som enligt många är det bästa som hänt rocken från down under på många år har gjort sig kända för att vara ett live band i högsta klass. Nu är dom äntligen på väg till våra breddgrader för att visa var skåpet ska stå.

Deras debutalbum släpptes först på ett independent bolag i Australien och fick några månader senare officiell release genom Earache Records som släppte en uppdaterad utgåva av albumet, med några nyinspelade låtar plus två covers, AC/DC’s “If You Want Blood (You’ve Got It)” och AEROSMITH’s “Rats in the Cellar”.

”Full Throttle” följde med den engelska tidningen Classic Rock i deras sommarnummer och skivan har hyllats av all slags media.

Starta upp veckan med videon till “One By One” http://youtu.be/XDmzOgGyWy4

Nov. 06 - Malmö, Sweden - KB
Nov. 07 - Göteborg, Sweden - Trädgården
Nov. 09 - Stockholm, Sweden - Tyrol