Ny singel: Abramis Brama - Vem Är Du?

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2018 08:59 CET

Vem är du? är första singeln från Abramis Bramas nya album ”Tusen år” som släpps i slutet av april. Riffen, groovet och de svenska texterna – Abramis Brama för vidare en tradition av tung rock sjungen på svenska, vilken startade i slutet av 60-talet med band och artister som November och Pugh Rogefeldt. Till bandets musikaliska influenser räknas de självklara förfäderna och riffmästarna Black Sabbath, Led Zeppelin, Mountain och Cream, men också psykedelia och svensk folkmusik.

Fredrik Lindström kallar Abramis Brama för Sveriges mest konsekventa band. ”För att vara konsekvent så måste man ha bra självkänsla. Abramis Brama sjunger om medmänsklighet, ansvar och existens med ett brinnande engagemang som skulle få Strindberg att ta tillbaka sina ord om att hans eld var den största i Sverige.”

Bandets sjunde album har goda möjligheter att bli ännu en modern klassiker av fantastiska Abramis Brama - efter release ger sig bandet ut på vägarna. Först ut några exklusiva spelningar tillsammans med Tiamat.

8/5 – w/Tiamat, Malmö, KB
9/5 – w/Tiamat, Sticky Fingers, Göteborg
10/5 – w/Tiamat, Kägelbanan, Stockholm
11/5 – w/Tiamat, Frimis, Örebro
1/6 – Kajskjulet, Halmstad
2/6 – Nöjeshallen, Varberg

Vill just din radiostation spela "Vem är du?" finns den i vår I-pool!

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se

Kommentarer (0)

Kommentera