Destination South Laplands nyhetsbrev 26 maj

Nyhet   •   Maj 26, 2016 14:34 CEST

SENASTE NYTT FRÅN DESTIONATIONSBOLAGET

Destination South Lapland Åselemarknad 2015Destination South Lapland Åselemarknad 2015

Gratis plats på Åsele marknad

Som vanligt är Åsele marknad den tredje helgen i juli. I år kommer South Lapland ha en monterplats på marknaden. Du som företagare har möjlighet att sälja eller marknadsföra dina produkter i vår monter, helt gratis! Kontakta oss om du är intresserad eller vill ha mer information. Först till kvarn gäller!

Alpinmesse

Under två dagar i slutet av oktober kommer South Lapland vara på plats på Alpinmesse i Innsbruck, Österrike, för att möta bilvande gäster från Tyskland och Österrike.

Alpinmesse riktar sig mot de outdoorintresserade i Österrike och södra Tyskland. Vi kommer att vara på plats med personal och vill givetvis att du och ditt företag följer med och visar och säljer dina produkter. Har du inte möjlighet att åka med kan du utnyttja chansen att få skicka med ditt material så säljer South Laplands säljare detta åt dig. Detta är ett ypperlig tillfälle att visa upp ditt företag och vara ambassadör för regionen på en expanderande marknad!

Kuponghäfte

Inom kort kommer South Laplands kuponghäfte ut. Det kommer spridas främst i Sverige, Finland och Norge. Ett stort tack till alla företag som ställt upp med fina erbjudanden för att locka ännu fler besökare hit och få dem att stanna längre.

SLIF

Vill du påverka vilka Destination South Lapland jobbar med? SLIF, South Lapland Intresseförening är företagarförening som bestämmer inriktningen för destinationsbolagets verksamhet tillsammans med kommunerna. Eftersom besöksnäringen påverkar alla i destinationen kan vilket företag som helst ansluta sig och vara med och påverka. Gå med i SLIF och gör din röst hörd. Kontakt Emil Niklasson, Camp Lapponia eller Anders Sallnäs, Saxnäsgården.

Vill du att ditt företag ska synas på southlapland.com? Fyll i detta formulär så hjälper vi dig att bli synlig.

Till sist....

Ni kommer väl på nyinvigningen av Stekenjokksvägen som är en del av vår fantastiska väg Vildmarksvägen?
4 juni kl 13.00 öppnas vägen officiellt för i år, och vi kommer att vara på plats att fira detta med tal, bandklippning och Trafikverket bjuder på fika!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Destination South Lapland är destinationsbolaget som driver utveckling av turismen i södra Lappland med en extra pusselbit från Jämtland. Genom kommunernas samarbete med företagen, regionen och Tillväxtverket har vi nu resurser att driva på utvecklingen och skapa tillväxt!

Destination South Lapland är en av tre samverkansparter i EU-projektet INTILL - INNOVATIV TURISM I LAPPLAND. Samverkansprojekt sträcker sig över den geografiska regionen Malå, Norsjö, Lycksele, Storuman, Vilhelmina, Åsele, Dorotea och Strömsund.

Våra finansiärer