Destination South Laplands nyhetsbrev nr. 2 oktober 2016

Nyhet   •   Okt 20, 2016 15:13 CEST

Norgefarargården i Klimpfjäll

Visningsresa bussreseworkshop

Bilder från visningsresan. Ett besök på Norgefarargåden med Ewa Hed och på Risfjells Sameslöjd med Doris och Sven-Åke Risfjell.

Under föregående vecka genomfördes en visningsresa för bussresearrangörer. Visningsresan var ett samarbete mellan Region Västerbotten Turism, Visit Umeå, Visit Skellefteå, Gold of Lapland, Hemavan Tärnaby och Destination South Lapland.

De inbjudna företagen var Lindell Travel från Österbotten, Finland, och Cities & Tours från Stockholm och Ingas Resor från Stockholm. Under den gånga veckan hade representanterna från bussreseföretagen Monica Holmgren som utomordentlig guide som skjutsade runt och pratade om vår region.

I vår destination besökte de Torvsjö Kvarnar, Risfjells Sameslöjd, Hotell Wilhelmina, Vilhelmina gårdsbutik, Saxnäsgården, Marsfjäll Mountain Lodge, Ricklundgåden, Fatmomakke kyrkstad och Norgefarargården.

Monica hälsar att resan var mycket uppskattat och de tre researrangörerna fick många bra intryck från våra företagare.

Pressbild från thrillerserien Svartsjön som är inspelad i Borgafjäll. Foto: TV3/Viaplay.

Svartsjön

Ikväll är premiären av Svartsjön på TV3. Thrillerserien är inspelad i Borgafjäll och sänds i åtta avsnitt. Missa inte detta!

Sommarmagasin

Sommaren 2017 kommer ett nytt South Lapland magasin distribueras, magasinet kommer att vara på 52 sidor och innehålla artiklar, fakta och annonser. Uppdraget kommer att skötas av Chili Media, och de kommer att sköta större delen av arbetet. Vill du vara med och annonsera, kontakta någon av oss så kopplar vi er samman. Men var också beredd på att Chili Media kommer att kontakta er och erbjuda en plats i vårt fantastiska nya magasin! Ta chansen!

Lediga jobb

Destinationsbolaget söker ny marknadschef. Är du den rätta , eller känner du någon som skulle passa i vårt team? Gå in på  southlapland.com/ledigajobb.

SLIF

Var med och påverka vad destinationsbolaget jobbar med. Läs mer om SLIF här.