Nya tag med Wilhelmina Winter Weekend

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 14:08 CET

Wilhelmina Winter Weekend 2016

Visit Vilhelmina tar nya tag med Wilhelmina Winter Weekend. Från och med nästa års upplaga av WWW-helgen kommer arrangemanget att drivas i projektform, med projektledaren Jonathan Björk i spetsen.

Nytt för nästa års upplaga är att arbeta med eventet i projektform, och använda ett utifrån-perspektiv. Projektledaren, som kommer från Göteborg, kommer med sitt perspektiv utveckla WWW-helgen till nästa steg. Tillsammans kommer han att arbeta med en arbetsgrupp som består av lokala företrädare. Bland annat kommer Destination South Lapland, Vilhelmina Folkets Hus, Företagarna Vilhelmina, Vilhelmina handel och Vilhelmina kommun att arbeta tillsammans.

Ledordet för arbetssättet är tillsammans. Vilket avspeglas i Jonathans bakgrund och den framtida arbetsgruppen som bildas nu i dagarna.

- Jag är utbildad producent och internationell kulturprojektledare. Under mina tonår engagerade jag mig inom den lokala musikscenen och tillsammans med mina vänner startade vi kulturföreningen KF LIVE, i vilken vi arrangerade flertalet konserter och festivaler, berättar projektledaren Jonathan Björk.

Intresset för arrangemang har tagit honom via Hultsfredsfestivalen till Way Out West, och idag arbetar han deltid på klubbscenen Pustervik i Göteborg.

- Varje projekt är ett äventyr där samarbeten och upplevelser bidrar till nya lärdomar och möjligheter som kanske inte funnits tidigare. Jag ser fram emot att komma till Vilhelmina och lära känna alla människor och landskapet. Min förhoppning är att vi tillsammans ska kunna göra WWW till något enastående och speciellt! fortsätter Björk.

Jonathan kommer att bo och arbeta i Vilhelmina under tre månader, och har du några frågor om arrangemanget kontakta någon av personerna nedan.

Vill du som företagare vara med i arbetet med WWW-helgen, tveka inte att höra av dig!

Jonathan Björk

Destination South Lapland AB är ett kommunalägt destinationsbolag som ägs av de fyra kommunerna Strömsund, Dorotea, Vilhelmina och Åsele.

Destination South Lapland är en av tre samverkansparter i EU-projektet INTILL - INNOVATIV TURISM I LAPPLAND. Samverkansprojekt sträcker sig över den geografiska regionen Malå, Norsjö, Lycksele, Storuman, Vilhelmina, Åsele, Dorotea och Strömsund.