Hur känns "rätt" säng?

Blogginlägg   •   Feb 02, 2017 15:35 CET

Det enklaste svaret är kanske "inte alls".

Det ska kännas som att du ligger i sängen, inte på sängen.

En bra säng ska ge stöd och avlastning åt kroppen, så att vila och återhämtning blir optimal. Ligger du på sidan ska axel och höft sjunka ner i madrassen så att du inte får något onödigt tryck på kroppen. Samtidigt måste du få tillräckligt med stöd och support för övriga delar av kroppen.

Att du sover bättre i en säng där du ligger bekvämt och inte behöver byta ställning hela tiden, säger egentligen sig självt. Men du behöver kanske uppleva det själv för att verkligen förstå skillnaden. Den absolut vanligaste kommentaren vi får från våra kunder efter att de fått hem sin nya säng är: ”Varför gjorde vi inte det här tidigare?!”.

Vi önskar att alla fick uppleva den skillnaden, det är det vi brinner för och det vi jobbar för varje dag. Därför har vi satsat på ett väldigt brett utbud och samlat sängar från de varumärken som vi anser vara marknadsledande i våra butiker; för att du enkelt ska kunna prova olika varumärken på ett och samma ställe.

Rätt säng innebär också att att den passar dig i storlek, färg och pris.

Vi utbildar oss också löpande hela tiden för att alltid kunna ge dig de råd och tips du behöver för att kunna göra ditt val. Och sedan sova gott i din nya säng och vakna utvilad och redo för en ny dag – varje dag.

Att hitta rätt säng är ett stort beslut, men det behöver inte vara svårt.

Välkommen in så hjälper vi dig gärna!

www.sova.se

Kommentarer (0)