August No Stress Surf Café och Solelgrossisten vinnare under Sparbanken Syds Tillväxtdag

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2019 07:46 CEST

Årets vinnare från Tillväxtdagen samt representanter från Sparbanken Syd

Igår kväll gick Sparbanken Syds Tillväxtdag av stapeln på Ystad Saltsjöbad. Tillväxtdagen som firar 15 års jubileum i år, anordnas årligen av Sparbanken Syds Stiftelse vars syfte är att möjliggöra satsningar som stimulerar samhällsengagemang samt skapar hållbar tillväxt och utveckling

Under Tillväxtdagen deltog ca 150 företagare och entreprenörer för att prisa och hylla mottagarna av årets Tillväxtpriser. Priserna delades ut till näringslivsprojekt som präglas av nytänkande och lokal tillväxtpotential och bestod av Årets Nytänkare- samt Årets Tillväxtpris.

Sparbanken Syds Nytänkarpris gick i år till August No Stress Surf Café med motivering: ”Ibland passar en rund stav alldeles utmärkt i ett fyrkantigt hål. I ett hållbart och inkluderande samhälle tas alla resurser tillvara oavsett vilken form de är stöpta i. Hos årets vinnare av nytänkarpriset är Downs det nya Up.”

”Jag är oerhört stolt och rörd över att vi har fått det här priset. Jag är så glad över att jag vågade fullfölja idén och starta August No Stress Surf café, för jag känner att vi verkligen gör en skillnad i samhället”, sa Lars Nyström, grundare av August No Stress Surf Café.

Sparbanken Syds Tillväxtpris gick till Solelgrossisten Sverige AB med motivering: ”Årets vinnare har en strålande affärsidé. I en tid då människans klimatavtryck aldrig varit större levererar företaget hållbara lösningar med hjälp av en obegränsad energikälla, solen. ”

Vi önskar de båda vinnarna grattis och stort lycka till.

De deltagande gästerna fick även ta del av två seminarier med talarna: Frida Boisen, digital entreprenör och programledare i Lyxfällan och Trolljägarna, som talade om hur man gör digital succé samt Thomas Ek, som tillsammans med sin bror Peter grundade OBH Nordica, och berättade om den resan.

Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio fysiska kontor och ett digitalt kontor. År 2018 var vår affärsvolym på drygt 35 miljarder SEK.

Kommentarer (0)

Kommentera