Peter Lundkvist skänker sin del av Kundmiljonen till Piteå parasportförening

Peter ger sin del av Kundmiljonen till Parasportföreningen i Piteå

Peters motivering:

Jag har varit med i handikappidrotten (parasport) i många år eftersom vi fick en pojke med funktionsnedsättning. För honom har detta betytt så otroligt mycket att få känna gemenskap med andra, meningsfull fritid samt att det ger honom stimulans både fysiksk och socialt. Att man som alla andra kan säga "jag ska och träna fotboll eller innebandy".

Att åka med ett lag och spela cup är inte alltid så lätt. Det krävs oftast transport med stor buss och ett stort antal ledare måste finnas med. Detta är en tung post för alla föreningar. Jag har själv varit engagerad som ledare och som kassör för ett antal år sedan och därför vet jag att alla som arbetar för att få verksamheten att gå runt får jobba hårt för att hitta finansiärer. Handikappidrotten är tyvärr inte så attraktiv på sponsormarknaden och lotterier eller andra inkomstbringande verksamheter är inte genomförbara pga medlemmarnas funktionsnedsättning. Föreningens ekonomi måste därför grunda sig på bidrag av olika slag.

Med anledning av detta hoppas jag att pengar från kundmiljonen går till Parasport Piteå.

Om Parasport Piteå

Parasport Piteå grundades 2012 och bedriver tränings- och tävlingsverksamhet för personer med olika funktionsnedsättningar. De idrotter som finns att utöva är:

• Bowling
  • Fotboll
  • Friidrott
  • Gympa
  • Innebandy
  • Mattcurling

Läs mer på föreningens hemsida och sida på facebook.

Tack för ert fina arbete! Vi säger stort GRATTIS till Peter och Piteå Parasportförening!

Anneli Sjömark

Presskontakt Marknadschef 0911 - 23 13 59