SM-deltävling i watercross i Piteå 13-14 juli. Fotot är från tidigare tävling.

Sparbanken Nord - Framtidsbanken stöttar SM-tävling i Watercross

En av de föreningar i Piteå som fick pengar från Sparbanken Nord – Framtidsbanken är Scandinavia Events i Piteå som anordnar den årliga SM-deltävlingen i Watercross (snöskotrar på vatten). Tävlingsdeltagarna kommer från hela Norden – trots att det heter SM - och håller riktigt hög klass. De 15 bästa från fjolåret är direktkvalificerade och resterande 20 platser tillsätts efter kvalificeringstävlingar.

Tävlingsformen som är en riktig publikfriare och en hejdundrande show utlovas av Jim Eriksson och Tim Marklund som jobbar helt ideellt med arrangemanget.
– Vi gör detta för att vi tycker det är riktigt kul, och vi vet att det är väldigt uppskattat av såväl förare som pitebor och semesterfirare, säger Jim. Det passar alla som gillar lite fart och fläkt, och är självklart handikappanpassat.

Föreningen anordnar även en tävling för vattenskotrar under fredagen.
– Den tävlingen hade sin premiär förra sommaren, och den blev mycket uppskattad. Vi anordnar ju även kringaktiviteter som pausunderhållning samt ett antal DJ´s och ”Afterski-band” som kommer att höja temperaturen ytterligare, så pengarna från banken kommer väl till pass, fortsätter Jim.

Årets event går av stapeln 13-14 juli, och platsen är som tidigare södra hamn i Piteå. Allt är klart för en riktig folkfest.
– Nu hoppas vi bara på riktigt fint väder och att piteborna och alla som befinner sig i stan kommer och kollar, avslutar Jim.

Vi önskar föreningen ett stort lycka till med tävlingarna!

/Sparbanken Nord – Framtidsbanken

Läs mer om evenemanget på Facebook