Sparbanken Nord har delat ut 325 000 kronor från FramtidsBanken under Sparbanksveckan.

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 13:02 CET

Det går bra för Sparbanken Nord. När det går bra för oss vill vi att det ska gå bra för de människor och företag som bor och verkar här.

- Sparbanken Nord har inga aktieägare. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen, säger Christina Sandsten, marknadschef, Sparbanken Nord.

Under sparbanksveckan 7 till 11 december har Sparbanken Nord delat ut pengar från FramtidsBanken varje dag. Representanter från organisationer och föreningar har samlats på kontoren i Piteå, Kiruna, Övertorneå, Överkalix, Gällivare, Älvsbyn, Arvidsjaur, Jokkmokk, Pajala och Arjeplog  för att ta emot 325 000 kronor från Sparbanken Nord. Kontorscheferna delade ut pengarna till:

• Piteå Snöskoterklubb, Norrfjärdens Folkets Hus Förening, Djupvikskyrkan i Piteå, Blåsmarks Hembygdsförening, Piteå FUB och Ungdomsrådet i Rosviks Byautvecklingsförening

• Kiruna Handikapp Idrottsförening
  • Juoksengi Byaförening,  Föräldraföreningen och Lions i Övertorneå

• Föräldrarföreningen mot narkotika och Kvinnojouren Athena i Överkalix

• Älvsby Gymnasterna, Bredsels Hembygdsförening och Älvsby Skoterklubb

• Kvinnoföreningen NIKE, IOGT-UNF, Unga mot Droger, Röda Korset kupan och Bowling ungdomssatsning i Gällivare

• Snöskoterföreningen och Kvinnojouren i Arvidsjaur

• Fyra eldsjälar och Kvinnojouren i Jokkmokk

• Kvinnojouren, Festival of the night i Korpilombolo och sommarläger för förståndshandikappade barn i Pajala

• Slagnäs Motorförening, Välbma Snöskoterklubb, Jäckvik Snöskoterklubb och Polcirkelns Snöskoterförning i Arjeplog

Christina Sandsten, marknadschef 0911-23 13 18, 070-631 85 62

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 30 miljarder kronor och 200 medarbetare vid 16 kontor är vi en av landets största sparbanker och en betydande aktör inom vårt verksamhetsområde och i Norrbotten. Sparbanken Nord är en fullservicebank med kvalificerade och licensierade rådgivare, egen juridisk avdelning, eget aktiebord, försäkringsrådgivning, Private Banking och en egen telefonbank.