Sparbanken Nord i Kiruna delade ut 20 000 kronor från FramtidsBanken

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 14:52 CET

Det går bra för Sparbanken Nord. När det går bra för oss vill vi att det ska gå bra för de människor och företag som bor och verkar här i Kiruna.

-          Sparbanken Nord har inga aktieägare. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för Kiruna, säger Staffan Nilsson, kontorschef i Kiruna.

Den 7 december tog Kiruna Handikapp Idrottsförening emot 20 000 kronor från Sparbanken Nord i Kiruna.

Kiruna Handikapp Idrottsförening vänder sig till personer med funktionsnedsättning. De anskaffar hjälpmedel och anspassar verksamheten till individen. Grenarna är bowling, boccia och ridning. Föreningen har även för avsikt att utöka verksamheten och har inlett ett samarbete med Kiruna Golfklubb.

Christina Sandsten, marknadschef 0911-23 13 18, 070-631 85 62
Staffan Nilsson, kontorschef, 070-371 50 17

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 30 miljarder kronor och 200 medarbetare vid 16 kontor är vi en av landets största sparbanker och en betydande aktör inom vårt verksamhetsområde och i Norrbotten. Sparbanken Nord är en fullservicebank med kvalificerade och licensierade rådgivare, egen juridisk avdelning, eget aktiebord, försäkringsrådgivning, Private Banking och en egen telefonbank.