Sparbanken Nord i Övertorneå delade ut 20 000 kronor från FramtidsBanken

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 11:37 CET

Det går bra för Sparbanken Nord. När det går bra för oss vill vi att det ska gå bra för de människor och företag som bor och verkar här.

-          Sparbanken Nord har inga aktieägare. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för Övertorneå,  säger Eva Älgamo, kontorschef i Piteå.

Den 7 december samlades representanter från organisationer och föreningar för att ta emot 20 000 kronor från Sparbanken Nord i Övertorneå. Eva Älgamo, delade ut pengarna till:

• Juoksengi Byaförening för det årliga eventet "Do it Twice" ett nyårsfirande på Torne Älv. Vi firar det finska tolvslaget (en timme tidigare) samt det svenska tolvslaget, ute på Torne Älv. Ett välbesökt event, av både ortsbor, hemvändare, utländska vinterturister mm.  Syftet med utdelningen är att främja det kulturella mångfalden mellan de två länderna.

• Föräldraföreningen i Övertorneå. Föreningen drivs med ideella krafter, engagerade föräldrar och andra vuxna som med sin närvaro på kvällar, helger skapar trygghet för dina, mina och våra barn.

• Lions

Deltagarna berättade om sina respektive verksamheter och fick en kort presentation av  Sparbanken Nord.

Christina Sandsten, marknadschef 0911-23 13 18, 070-631 85 62
Eva Älgamo, kontorschef, 070-25 28 576

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 30 miljarder kronor och 200 medarbetare vid 16 kontor är vi en av landets största sparbanker och en betydande aktör inom vårt verksamhetsområde och i Norrbotten. Sparbanken Nord är en fullservicebank med kvalificerade och licensierade rådgivare, egen juridisk avdelning, eget aktiebord, försäkringsrådgivning, Private Banking och en egen telefonbank.