Sparbanken Nord i Piteå delade ut 65 000 kronor från FramtidsBanken

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 11:33 CET

Det går bra för Sparbanken Nord. När det går bra för oss vill vi att det ska gå bra för de människor och företag som bor och verkar här.

-          Sparbanken Nord har inga aktieägare. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för Piteå, säger Thomas Nordberg, kontorschef i Piteå.

Den 7 december samlades representanter från organisationer och föreningar för att ta emot 65 000 kronor från Sparbanken Nord i Piteå. Thomas Nordberg, kontorschef och Kerstin Petterson, biträdande kontorschef, delade ut pengarna till:

•  Piteå Snöskoterklubb för att underhålla och utveckla Nasaleden och skoterleder i kommunen.
  • Norrfjärdens Folkets Hus Förening för att arrangera ett drogförebyggande skolavslutningsevenemang för barn och ungdomar i Norrfjärden.
  • Djupvikskyrkan för att modernisera med mobila stolar och bord
  • Blåsmarks Hembygdsförening för att investera i en ny värmepump i Hembygdsgården.
  • Piteå FUB för musikcaféer
  • Ungdomsrådet i Rosviks Byautvecklingsförening för att anordna en ljusfest i samband med Luciahelgen för bybor i alla åldrar.

Deltagarna berättade om sina respektive verksamheter och fick en kort resumé av Sparbanken Nords historia från 1852 till nutid.

Christina Sandsten, marknadschef 0911-23 13 18, 070-631 85 62
Thomas Nordberg, kontorschef Piteå 0911-23 13 34, 070-621 71 51

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 30 miljarder kronor och 200 medarbetare vid 16 kontor är vi en av landets största sparbanker och en betydande aktör inom vårt verksamhetsområde och i Norrbotten. Sparbanken Nord är en fullservicebank med kvalificerade och licensierade rådgivare, egen juridisk avdelning, eget aktiebord, försäkringsrådgivning, Private Banking och en egen telefonbank.