Sparbanken Nord tömmer sparbössor och delar ut pengar

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 19:57 CET

Barn spar fortfarande pengar i en sparbössa eller i någon vacker burk. Oftast är guldpengen (10-kronan) den mest åtråvärda.

Det har Sparbanken Nord hörsammat och därför kommer vi att under vecka 50 anordna de förr så populära sparbanksdagarna med bland annat sparbössetömning som en av aktiviteterna. Det blir också teckningstävlingar, tipsrundor, julklappstips och så kommer förstås vår egen sparbankstomte till alla
16 bankkontor i Norrbotten.

Under sparbanksdagarna kommer vi också att dela ut pengar från vår FramtidsBank till olika föreningar och organisationer runt om i länet. Bland mottagarna finns kvinnojourer,  skoterklubbar för underhåll och utveckling av skoterleder, kulturaktiviteter, hembygdsföreningar samt organisationer som jobbar förebyggande mot droger.

-          I alla dessa föreningar finns beundransvärda eldsjälar som jobbar ideellt för något gott i samhället. Det vill vi uppmärksamma och premiera, säger Christina Sandsten, marknadschef Sparbanken Nord.

Totalt delar vi ut 330.000 kronor under sparbanksdagarna. Pengar som vi avsatt från vår vinst.

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 30 miljarder kronor och 200 medarbetare vid 16 kontor är vi en av landets största sparbanker och en betydande aktör inom vårt verksamhetsområde och i Norrbotten. Sparbanken Nord är en fullservicebank med kvalificerade och licensierade rådgivare, egen juridisk avdelning, eget aktiebord, försäkringsrådgivning, Private Banking och en egen telefonbank.