Sparbanken 1826 premierade ung student

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 13:15 CEST

I samarbete med Nordenbergskolan i Olofström delar Sparbanken 1826 årligen ut ett långsiktigt stipendium i syfte att ge unga vuxna människor stödjande nätverk och handgripligt mentorskap i sin väg från student till arbetsliv. I år var det Moa Johansson i klass HA11 som i samband med skolavslutningen fick ta emot stipendiet på 1.000 kr.

Unga vuxnas svårighet att ”nå igenom” i arbetsmarknaden är väl känt och behov av stödjande nätverk och handgripligt mentorskap är stort.

-  Vi vill ge unga vuxna människor nätverkskontakter i sin väg från student till arbetsliv och därför har vi tillsammans med Nordenbergskolan infört ett långsiktigt stipendium och mentorskap, berättar Daniel Lundberg, Bankchef i västra Blekinge.

I samband med skolavslutningen i Jämshögs kyrka idag den 28 maj premierades Moa Johansson, klass HA11, med 1.000 kronor och ett löfte om ett mentorskap efter sommaren.

-  Jag ser fram emot att träffa Moa igen i augusti. Då ska vi lägga upp planerna för höstens mentorskap, avslutar Daniel Lundberg.

Daniel Lundberg, Bankchef västra Blekinge, 0454-30 85 12 eller 0703-59 74 12

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 har en affärsvolym på 60 miljarder och ca 280 anställda, telefonbank och 19 kontor i Skåne och Blekinge. Banken är Sveriges äldsta sparbank och en av de största sparbankerna inom Sparbankernas Riksförbund. Verksamheten utgår från det personliga mötet och en helhetssyn för att utveckla och trygga kundernas ekonomi.