Sparbanken 1826 rekryterar känd bankprofil

Lars Persson, fd bankchef på Danske Bank i Kristianstad, kommer från med den 6 februari 2012 att förstärka Sparbanken 1826. Rekryteringen ska ses som en kraftfull satsning på företagsmarknaden.

Genom sin långa karriär har Lars Persson skapat sig en gedigen bankerfarenhet och även blivit en känd bankprofil i Kristianstad. För 14 år sedan valde Lars att lämna dåvarande Kristianstads Sparbank för nya utmaningar inom Danske Bank. Den 6 februari 2012är han åter tillbaka för att förstärka Sparbanken 1826 inom företagssegmentet.

- Konkurrensen på kompetensmarknaden är stor och därför är vi stolta över att åter ha lyckats knyta Lars till banken. Det visar på att Sparbanken 1826 och vår affärsidé attraherar, säger Mikael Forsberg, Chef Företagsmarknad i Sparbanken 1826.

Sparbanken 1826 vill medverka till näringslivets utveckling i regionen genom att hjälpa företagarna att utveckla sin ekonomi.

- Om fler människor och företag, i våra hemtrakter, blir framgångsrika kommer det att gynna näringslivet i hela regionen. Därför gör vi en satsning på företagsmarknaden och rekryterar Lars Persson från Danske Bank, avslutar Mikael Forsberg.

Mikael Forsberg, Chef Företagsmarknad & vVD, 044-13 82 17 eller 0702-55 94 33

.

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 verksamhet utgår från det personliga mötet och ett helhetsansvar för att utveckla och trygga kundernas ekonomi. Vår vinst stannar i våra hemtrakter för att bidra till samhällets och bankens utveckling.  Med en affärsvolym på 55 miljarder och drygt 300 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge, är vi idag Sveriges äldsta sparbank och den största sparbanken inom Sparbankernas Riksförbund