Sparbanken Skåne hjälper UF-företagarna

Idag är det dags för Ung Företagsamhets regionala mässa Våga vara Egen på Emporia i Malmö. Sparbanken Skåne är en av huvudsponsorerna och delar ut priset ”Årets vara” tillsammans med Swedbank. Sparbanken Skåne har ett långsiktigt engagemang och följer de unga företagarna under hela läsåret, både som rådgivare och som skyltfönster.

Ung Företagsamhet (UF) har som ambition att ge unga en tro på sin egen förmåga att driva företag. Det är också viktigt för oss på Sparbanken Skåne, och banken är därför guldsponsor till Ung Företagsamhet i Skåne. Vi engagerar oss gärna i UF-företagen och hjälper till med rådgivning. Sparbankerna i Skåne har varit en aktiv partner till Ung Företagsamhet under flera år.

-Vi engagerar oss i UF-företagen, t ex genom utbildningsträffar och representation i jurygrupper när bästa UF-företag ska utses. Vi bidrar också till att ungdomarna får ett skyltfönster och kan visa upp och sälja sina produkter vid lokala evenemang, säger Mikael Forsberg, Chef Företagsmarknad och vVD i Sparbanken Skåne.

Ung Företagsamhet är en ideell organisation som finns i hela Sverige och i stora delar av världen. Organisationen har etablerat ett nära samarbete med både skola och näringsliv för att utbilda ungdomar i konsten att driva företag. Detta tänk går hand i hand med sparbanksrörelsens tradition att upplysa och verka för sund ekonomi och regelbundet sparande.

-Idag är vår huvuduppgift att hjälpa de många människorna och företagarna att utveckla sin ekonomi. Vi vill därför dra vårt strå till stacken som guldpartner till Ung Företagsamhet i Skåne. Hjälpen är uppskattad och många UF-företag i vår region väljer oss som bank, avslutar Mikael Forsberg.

Prisutdelningen avslutar dagen på Emporia och startar kl. 18.30 på plan 1.

Mikael Forsberg, Chef Företagsmarknad & vVD, 044-13 82 17 eller 0702-55 94 33

Om erbjudandet till UF-företagen
Sparbanken Skåne erbjuder alla UF-företag rådgivning samt banktjänster som Företagskontor, Bankgiro, Internetbanken, telefonbanken Företag och Swish helt utan kostnad (ord. årsavgift 800 kr).

• uf
  • uf-företag
  • mässa
  • emporia