Inbjudan till afternoon tea ons 4 juli kl 14.30: Måste man lyckas för att flytta? En debatt om unga, företagande och tillväxt

Pressmeddelande  •  2012-07-03 10:47 CEST

Tre av fyra unga kan tänka sig att bli företagare – betydligt färre blir det. Är det bristen på kunskap som stoppar unga från företagande eller är det rädsla för att misslyckas och föreställningen om att det är svårt att starta och driva företag som hindrar dem? Framgångsrika företag och nya företagare är en förutsättning för lokal tillväxt så hur kan vi underlätta och förbättra ungas förutsättningar till det entreprenörskap och företagande den lokala tillväxten såväl behöver?

Lyssna till Erik Hägglöv, Sparbankernas Riksförbund och Sparbanken Nord, Jens Spendrup, Spendrups, Jonny Falk UF NorbottenStig-Björn Ljunggren, statsvetare och krönikör, Anders Gerdin, fd chefredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet, Erik Härngren, Kairos Future och Mikael Bohman, Sparbanken Västra Mälardalen.

Annika Creutzer är moderator.

Tid: onsdag 4 juli 2012 kl 14.30-16.00

Plats: Packhuskällaren

Vi bjuder på afternoon tea (té, kaffe, scones etc ). Ingen föranmälan krävs. Varmt välkommen!

Läs mer i vårt programblad

För mer information, kontakta:

Annika Koponen, kommunikationschef för Sparbankernas Riksförbund, 070-549 90 44, annika.koponen@sparbankerna.se

Sparbankernas Riksförbund är ett branschförbund för sparbanker och sparbanksstiftelser. Medlemsbankerna har tillsammans närmare 3 350 medarbetare och drygt 2 miljoner privat- och företagskunder, fördelade på totalt cirka 250 bankkontor i fler än 120 kommuner.

Tillsammans hade sparbankerna under 2011 en balansomslutning på 233 miljarder kronor och ett samlat rörelseresultat på drygt 3 miljarder kronor. Tillsammans är sparbankerna den femte största bankgruppen i termer av in- och utlåning på den svenska bankmarknaden. Allt sedan den första sparbanken startades 1820 har lokal förankring, långsiktighet och samhällsengagemang varit en del i sparbankernas verksamhetsidé. God lönsamhet och hög kundnöjdhet är viktiga förutsättningar för sparbankernas verksamhet och deras möjligheter att stödja tillväxt på orten. Läs mer på sparbankerna.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom