Uppgradera till Windows 7 med nya Specops Deploy 4

Ny funktionalitet för automatisk distribution av operativsystem gör det enkelt att snabbt uppgradera till Windows 7.

Specops Software släpper nu en betydande uppgradering av flaggskeppsprodukten Specops Deploy ™. Den nya versionen, Specops Deploy 4.0, innehåller funktionalitet för:

• Distribution av operativsystem
  • Distribution av mjukvara
  • Distribution av virtuella applikationer

Tobias Öien, vd på Specops Software, är entusiastisk över den nya versionen: ”Nu kan vi äntligen erbjuda en komplett distributionslösning. Det känns extra bra att vi dessutom lyckats tajma produkten med Windows 7 som nu verkligen kan rullas ut på ett enkelt och smidigt sätt.”

Specops Deploy 4 är ett fantastiskt verktyg för alla organisationer som planerar eller överväger att uppgradera till Windows 7. Hela investeringen i produkten betalar sig normalt redan under migreringsfasen i form av uteblivna eller kraftigt minskade konsultkostnader. Därefter används Specops Deploy löpande för mjukvarudistribution, automatisk installation eller ominstallation av datorer med sänkt driftkostnad. Eftersom Specops Deploy utnyttjar befintlig infrastruktur går det extremt snabbt att konfigurera och börja använda produkten.

”Jag är riktigt nöjd med utvecklingen av Specops Deploy. Nu har vi ett helhetsgrepp om automatiserad klienthantering och många ideér om hur vi kan göra det här ännu bättre.” säger Thorbjörn Sjövold, CTO på Specops Software. ”Men det är omöjligt att i ord beskriva hur bra produkten är. Den måste helt enkelt ses. ”

Specops Deploy 4 tillhandahåller funktioner och fördelar inom tre huvudområden:

1.Distribution av operativsystem – Specops Deploy 4.0 automatiserar hantering och övervakning av standardkomponenterna Windows Deployment Services och Microsoft Deployment Toolkit 2010, samt integrerar deras funktionalitet direkt i Active Directory.

2. Distribution av mjukvara – Den prisbelönta och nytänkande lösningen effektiviserar hanteringen av mjukvaruinstallationer genom att uttöka funktionaliteten i Group Policy för att skapa en helautomatiserad, regelbaserad plattform för mjukvarudistribution.

3. Distribution av virtuella applikationer – Med Specops Deploy kan du även hantera virtuella applikationer lika enkelt som vanliga mjukvaruinstallationer. Specops Virtual Deploy var finalist till Best of TechEd 2009 i kategorin virtualisering.

För mer information och för att ladda ner Specops Deploy, besök: www.deploywindows7.com .

• Datorer, datateknik, programvaror

• specops deploy
  • specops software
  • klienthantering
  • mjukvarudistribution
  • utrullning

Specops Software™, är ett internationellt mjukvaruföretag som utvecklar produkter som förbättrar och förenklar företags användning av Active Directory, Group Policy och PowerShell. Företaget grundades i Sverige 2001 och är privatägt. Mer än 3 000 kunder i 49 länder värdesätter innovationen och enkelheten i de prisade produkterna från Specops Software.