Haute Couture-desinger Jørgen Simonsen lanserar glasögonserie med Specsavers

Den danske modeskaparen Jørgen Simonsen har arbetat med några av världens ledande modehus, så som Chanel, Givenchy, Valentino och Versace. Nu lanserar han en kollektion glasögonbågar i samarbete med Specsavers. Varumärket heter Osiris Eyewear och serien har fått namnet ”Dare to be different” som Jørgen skapat för personer som uppskattar bra design, som vill synas och som vill göra ett statement med sina glasögon.

Jørgen Simonsen har klätt några av världens mest kända stjärnor, så som Madonna, Dame Elizabeth Taylor, Sarah Jessica Parker, Cathereine Zeta Jones, Gwyneth Paltrow och Nicole Kidman. Han har även skapat en av de mest minnesvärda röda mattan-klänningarna någonsin – den gröna djungelmönstrade vackra Versace-klänningen som Jennifer Lopez bar till Grammy-galan 2000.

- Jag är inte rädd för att göra något som jag inte provat förut. Om jag känner att jag kan bidra med något kreativt, då vill jag köra. Glasögon är en del av modescenen men de måste vara funktionella och praktiska samtidigt som de är en snygg accessoar. Detta är något som jag hela tiden stävar efter att finna inom mode. Plagg och accessoarer ska vara användbara samtidigt som de är innovativa, åtråvärda, nytänkande och absolut fantastiska, berättar Jørgen Simonsen.

Kollektionen består av 12 bågar i starka nyanser och vågade färgkombinationer så som mossgrön, likt botten av en flaska, kombinerat med kristallrosa insida eller royalblå acetat med fransk senap-gul och chokladbruna skalmar.

- Bågarna i serien består av spännande material och har flera annorlunda detaljer. Det handlar om en fin balansgång så att proportionerna blir rätt och bågarna blir chica och unika, berättar Jørgen.

- Vi är oerhört glada över vårt samarbete med Jørgen som har en oerhörd talang för att designa vackra och stilfulla bågar i de mest underbara färgerna som samtidigt inte är för out there för den svenska glasögonbäraren, säger Ulrik Bengtsson, produktchef på Specsavers.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Claudia Nilsson, PR Manager, telefon 070 787 68 00 eller e-post claudia.nilsson@specsavers.com

För produktlån, högupplösta bilder och produktinformation, vänligen kontakta:William Varnild, Polhem PR, telefon 08 20 32 28 eller e-post william@polhem.com