Optikkedjan Specsavers har efter pitch valt mediebyrån OMD

Det nya avtalet mellan Specsavers och OMD gäller i alla fyra Nordiska länder och från och med årsskiftet.

- Specsavers är ett mycket starkt och professionellt företag och vi ser att det finns en stark konvergens i hur vi vill arbeta med att prioritera olika marknadsföringsinsatser. Detta gäller framför allt för e-handel och digital marknadsföring. Vi är otroligt glada för vårt nya samarbete med Specsavers, säger Peter Gottfredsen, Nordisk VD Omnicom Media Group.

- Specsavers firar just nu tioårsjubileum i Sverige och vi har mycket ambitiösa mål för vår verksamhet. OMD har den rätta kompetensen och set upen för att ta oss vidare i vår utveckling.  OMD och Specsavers har samma kultur och jag är övertygad om att vi kommer nå långt med detta nya strategiska samarbete, säger Marita Bertilson, marknadschef Specsavers Sverige.

Marita Bertilson, Marknadschef Mobil: +46 709 51 98 01 Email: marita.bertilson@specsavers.com
Claudia Nilsson, PR Manager Mobil: +46 707 87 68 00 Email: claudia.nilsson@specsavers.com

• Media, kommunikation