Specsavers lanserar kollektion för mogna kvinnor

Nu lanserar optikkedjan Specsavers en vacker kollektion bågar som är smickrade för mogna hudtoner och hårfärger.
- Den nya Aurora-kollektionen fyller en lucka i vårt sortiment genom att erbjuda sofistikerade och eleganta bågar för den självsäkra, mogna kvinnan till Specsavers överkomliga priser, säger Claudia Nilsson, PR-chef på Specsavers.

Aurora-kollektionen har utformats exklusivt för Specsavers och består av 13 vackert designade bågar som förenar inslag av lyxiga smycken och intrikata metallarbeten med moderna designprinciper. Auroras designteam har inspirerats av lyxiga smycken med halvädelstenar, pärlemo och cloisonné-emaljering och en mjukare färgpalett med lila, varmgrå, ostron, guld, silver och burgundy.
- Dagens mogna kvinnor ställer högre krav på design, tillpassning och detaljer än tidigare generationer. Det finns en stor efterfrågan på kläder och accessoarer anpassade för den mognare kvinnans färger och behov, berättar Claudia Nilsson.

Samtliga Aurora-bågar har utsmyckats med en karaktäristisk kristall på utsidan av varje skalm och är utformad för att passa progressiva glas. Alla 13 modeller kostar 1795 kronor inklusive enkelslipade standard glas och finns i Specsavers samtliga 113 butiker.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Claudia Nilsson PR-chef Telefon: +46 70 787 68 00  Email: claudia.nilsson@specsavers.com

För högupplösta bilder och pressutlån vänligen kontakta:
Lisa Wester Polhem PR
Telefon 08-20 32 27  Email: lisa.w@polhem.com

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey i Storbritannien. Företaget har fler än 1 500 optikbutiker med cirka 26 000 medarbetare i tio länder. Specsavers gick in på den svenska marknaden 2004 och har idag 113 butiker i Sverige.