Specsavers lanserar Puma Eyewear

Glasögonserien består av 15 bågar som passar den sportiga glasögonbäraren oavsett om han eller hon är en aktiv atlet eller bara gillar den sportiga avslappnade modetrenden.

Specsavers har många varumärken i sin portfolio så som till exempel Karl Lagerfeld, SAND och Tiger of Sweden. Nu lanserar optikkedjan sin nya glasögonserie med sportvarumärket PUMA.
- Vi såg att vi hade en lucka i vårt sortiment och sökte efter ett brand som associeras med sport och aktiv fritid. Den sportiga modetrenden har influerat inte bara kläder- och sko-branschen utan även aktörer inom väskor, smycken och glasögon. PUMA är ett varumärke som verkligen ligger i framkant när det gäller träningskläder och accessoarer för träning och det känns oerhört kul att lansera den här serien med en av marknadsledarna inom sportsegmentet, berättar Ulrik Bengtsson, produktchef Specsavers.

Glasögonen i serien är designade enligt PUMAs devis Forever faster och flera av bågarna är extra lätta för att fungera bra för att träna med. Flera bågar har även silikonpådrag på skalmtopparna för att bättre sitt kvar och inte trilla av vid träning och fuktig hud. Ett par av bågarna i serien har även avtagbara silikongrepp. Hela kollektionen finns i Specsavers alla 111 butiker från och med vecka 47.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Claudia Nilsson, PR Manager, telefon 070 787 68 00 eller e-post claudia.nilsson@specsavers.com

För produktlån, högupplösta bilder och produktinformation, vänligen kontakta:William Varnild, Polhem PR, telefon 08 20 32 28 eller e-post william@polhem.com