Specsavers öppnar ny butik i Malmö - Fortsätter sin tillväxt i nya Emporia-gallerian

När Skandinaviens främsta shoppingcenter slår upp portarna i Malmö ser Specsavers möjligheten att fortsätta växa på den svenska marknaden. Butiken i Emporia-gallerian blir därmed Specsavers 113:e butik i Sverige. Den nya butiken blir kedjans femte i Malmö, och stärker därmed Specsavers position i staden.

Butiken som öppnar tillsammans med gallerian den 25:e oktober, kommer att ha en stor välkomnande entré med glaspartier upp till 4 meter i höjd. Butiken i sig har två våningar vilket gör den till den första i sitt slag i Sverige. Butiken drivs av de två optikerna, Ulrica Stenfeldt och Malin Christén Bergström, som båda ser ljust på framtiden och platsen för butiken.
- Upptagningsområdet runt gallerian är väldigt attraktivt och vi ser stora möjligheter med vår nya etablering. Vårt mål är att vara shoppingcentrets främsta optikerbutik. Vi kommer att göra allt för att locka nya kunder, tillgodose deras behov samt ge dem den bästa servicen till rimliga priser, säger Ulrica Stenfeldt, delägare i nya butiken.

Specsavers strategi har alltid varit att låta lokala entreprenörer öppna egna butiker på en marknad där det finns potential att utmana höga priser. På senare år har även optikbranschen gått från att bara leverera synhjälpmedel till accessoarer för mode och funktion.
- Jag ser gärna att glasögonbärare vågar mer genom att använda färg och form på sina bågar. Framför allt rekommenderar jag att man har fler än ett par bågar i sin glasögongarderob. Olika tillfällen och stilar kräver olika typer av bågar, säger Ulrica Stenfeldt.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ulrica Stenfeldt, delägare Specsavers Emporia
Telefon 0708 162 121, Epost: ulrica.stenfeldt@specsavers.se

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey i Storbrittanien. Företaget har fler än 1 500 optikbutiker med cirka 26 000 medarbetare i tio länder. Specsavers gick in på den svenska marknaden 2004 och har idag 114 butiker i Sverige.