Tävlingsstart för Årets coolaste lilla glasögonbärare 2013

- Specsavers, Mama och Family Living söker efter barn som bär sina glasögon med stolthet och attityd

Nu startar 2013 års omgång av "Årets coolaste lilla glasögonbärare", en tävling för barn som bär glasögon där de stolt kan visa upp sig i sina bågar. I år arrangeras tävlingen i samarbete med tidningarna Mama samt Family Living. Tillsammans med Specsavers kommer de att kora Sveriges coolaste lilla glasögonbärare. Första pris är en resa för hela familjen till det karibiska äventyrsbadet The Reef i Fredrikshavn, Danmark.

Idag är det många barn som trots att de har synfel vägrar att bära glasögon av rädsla för att bli retade. - 8o procent av inlärningen sker genom synen under barnens första 12 år samtidigt som en av fyra barn har något typ av synfel, berättar Claudia Nilsson, PR-chef på Specsavers. Syftet med tävlingen är att förmedla att det faktiskt är snyggt och coolt att bära bågar. Tävlingen anordnas för tredje året i rad och i år tillsammans med tidningarna Mama och Family Living.

Så är ditt barn med och tävlar

Från och med den 23 augusti kan alla barn upp till 10 år delta i tävlingen. För att vara med skickas en högupplöst bild på deltagaren bärandes glasögon tillsammans med namn och ålder på den tävlande samt adress och telefonnummer, till specsavers@mama.nu. Till och med den 22 september kan bidrag skickas in. Därefter kommer Mama och Family Living tillsammans med Specsavers att välja ut fem finalister som kommer att läggas upp på www.mama.nu den 23 september. Sedan är det upp till alla som röstar att välja vem som ska bli "Årets coolaste lilla glasögonbärare 2013". Vinnaren kommer att fotograferas och presenteras därefter i Family Living nr 1 och mama nr 13. Tävlingen är öppen för alla barn i åldrarna 0-10 år och pågår fram till den 2 oktober.

Första pris

– en resa för hela familjen (max fem personer) till det karibiska äventyrsbadet The Reef i Fredrikshavn i Danmark inklusive resa, två hotellövernattningar och inträde. Vinnaren får även ett par glasögon med glas från Specsavers barnsortiment.

Första till femte pris

– alla finalister vinner även ett par glasögon med glas från Specsavers barnsortiment. Värde 695 kr.

Lycka till!

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey i Storbritannien. Företaget har fler än 1 500 optikbutiker med cirka 26 000 medarbetare i tio länder. Specsavers gick in på den svenska marknaden 2004 och har idag 113 butiker i Sverige.

Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna.