Hur skiljer sig spelberoende från andra beroenden?

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2018 11:14 CEST

Adam Kirstein Reuterswärd var för ett par år sedan en framgångsrik ägare av en digital byrå i Stockholm. Spelberoendet tog över hans liv och gav konsekvenser ingen trodde var möjligt allra minst han själv. Skammen att leva med att ha spelat bort ett helt företag och konsekvenserna gör varje dag till en livslång kamp, Adam hjälper idag sig själv genom att hjälpa andra hitta ett nytt sätt att leva.

Föreläsningen bygger på Spelfrihetens utvecklingskurva

där Adam först berättar om sitt senaste återfall och hur insjuknandet såg ut och sedan om den tuffa vägen tillbaka till ett tillfrisknande. Adam berättar även om hur han bibehåller sin spelfrihet idag och hans syn på hur spelberoendet faktiskt skiljer sig från andra beroenden.

Agenda föreläsning - 3 timmar

45 minuter - Lifestory, vad har jag gjort?

60 minuter - Hur blev jag spelfri och hur bibehåller jag min spelfrihet idag?

45 minuter - Hur skiljer sig spelberoende från andra beroenden?

30 minuter - Tankar och reflektioner.

Pris: 19 500 ex moms ( Boende och transportkostnader tillkommer vid föreläsning utanför Stockholms län.)

Vill du att Adam ska komma ut och föreläsa hos Er? Skicka en bokningsförfrågan till info@spelfriheten.se eller ring 08 - 37 43 00 för mer information.

Spelfriheten tillhandahåller ett nytt unikt helhetskoncept gällande behandlingar av spelberoende och dess anhöriga. Företagets mål är att kunna hjälpa både spelare och anhöriga att hitta frihet och lycka, oavsett bakgrund och historia. Läs mer på www.spelfriheten.se

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.