Välgörenhet i spelreklam anses inte oetiskt

Spelbranschens expertgrupp för etisk marknadsföring, SEEM, friar Postkodlotteriet för att ha använt utsatta människor i sin kommunikation. En genomsnittskonsument anses få intrycket av att lotteriet gör något bra med sitt överskott.

Se bifogad pressrelease från SEEM nedanför.

SEEM är spelbranschens expertgrupp för etisk marknadsföring. Expertgruppen granskar anmäld marknadsföring utifrån branschorganisationen Spers Etiska riktlinjer för ansvarsfull marknadsföring av spel om pengar samt fattar beslut om den anmälda reklamen strider mot riktlinjerna eller ej. SEEM granskar medlemmarna i branschorganisationen Sper. Alla ärenden finns att läsa här: https://seemanmalan.se/avgjorda-arenden/