Het politisk debatt om äldre på Seniormässan i Älvsjö

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 15:31 CET

Frågorna kring den så kallade bromsen och ett ev slopande av premiepensionssystemet är högaktuella. Hur stora förändringar är politikerna beredda att göra?
Den som vill veta mer om var landets politiska partier står i äldrefrågor är välkomna till stora scenen Älvsjömässan klockan 11:40 på onsdag den 31 oktober.

Politikerdebatten på Seniormässan i Älvsjö, Stockholm, 31 oktober, klockan 11:40 på stora scenen. SPF:s förbundsordförande Karl Erik Olsson är moderator tillsammans med Christina Tallberg, PRO.

Samtliga riksdagspartier är inbjudna att delta i den debatt som hålls på stora scenen under Seniormässans första dag. Debatten tar upp viktiga äldrefrågor med tonvikt på pensioner, skatter, ekonomi, vård och omsorg samt åldrandet och de samhälleliga attityder som omger åldrandet.

Den som vill veta mer om var landets politiska partier står i dessa frågor är välkomna till stora scenen klockan 11:40 på onsdag den 31 oktober.

Stockholmsdistriktet har en monter tillsammans med Veteranen, monter Bo517.

Karl Erik Olsson, förbundsordförande, 0708-738259, Cathrine Swenzén, cathrine.swenzen@spf.se, 0733-898018