Kristina Adolfsson ny chefredaktör för Senioren

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2018 07:37 CET

Kristina Adolfsson

Kristina Adolfsson är ny chefredaktör för Senioren, SPF Seniorernas medlemstidning (upplaga 206 700). Hon kommer närmast från Arbetsförmedlingens interntidning På Jobbet där hon varit chefredaktör, och tar över efter Gunilla Lindahl som går i pension. Kristina Adolfsson har en bakgrund som chefredaktör bland annat för Elle, Laura och Drömbo utomlands.

-­Senioren är en väldigt fin tidning som jag haft ögonen på länge. Genom att det är SPF Seniorernas medlemstidning har den också ett högre syfte som tilltalar mig, säger Kristina Adolfsson.

SPF Seniorerna är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF Seniorerna har cirka 265 000 medlemmar i 820 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. Våra prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.