Företagaren nu hos Pressbyrån

Nyhet   •   Okt 21, 2012 09:00 CEST

I början av november gör Företagaren debut i tidningshyllorna. Tidningen är en av organisationen Företagarnas kanaler för att nå ut till sina drygt 50 000 medlemmar och när Spoon fick uppdraget att producera tidningen tidigare i år tog Företagarna även beslutet att börja distribuera tidningen via Tidsams återförsäljare.

– Det känns mycket bra att vi kan erbjuda den här möjligheten för passande titlar. Jag tror vi kommer se fler av våra kunders tidningar i butikshyllorna i framtiden, säger Spoons vd Anders Ribba.

Företagaren är branschorganisationen Företagarnas medlemstidning som kommer ut med 8 nummer varje år med en upplaga på 55 000 exemplar.

– Vår ambition är att fylla en lucka på tidningsmarknaden med en inspirerande och kunnig tidning för alla de hundratusentals människor som driver företag i Sverige idag, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd på Företagarna.

Företagaren har fått en ny form och ett nytt redaktionellt koncept sedan Spoon tog över tidningen tidigare i år. Chefredaktör är Per Manns som tidigare arbetat med tidningar som Du&Co och Privata Affärer.

– Det känns väldigt roligt att få göra ett modernt magasin på uppdrag av Sveriges största företagarorganisation, säger han.

Kommentarer (0)