Spoon har flest nordiska nomineringar i CMA Awards

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 07:30 CEST

Under måndagen offentliggjordes de nominerade i The International Content Marketing Awards som avgörs i London 22 november. Spoon har totalt nio nomineringar och är den nordiska byrå som har störst vinstchanser i världens mest prestigefulla content marketing-tävling.

– På Spoon jobbar vi med stora internationella företag, kompetenta beställare som ställer krav och har höga förväntningar vilket gör att vi alltid måste prestera vårt yttersta, säger Melker Forssén, Chief Creative Director på Spoon.

– Nio nomineringar i världens största content marketing tävling är fantastiskt och det visar att det är värt slitet varenda dag i veckan. Våra arbetsgrupper har gjort ett enastående jobb – igen!

CMA Awards premierar det absolut senaste och mest banbrytande i branschen. I år tävlade 450 bidrag från över 100 byråer i 21 länder.

Bland de övriga nordiska byråerna finns norska Geelmuyden Kiese med sex nomineringar, OTW med två nomineringar och Content Innovation med en nominering.

CMA Awards avgörs vid en stor gala i London 22 november.

Spoons nomineringar i International Content Marketing Awards 2016:

Kategori: Best Automotive
How a car ad became a viral brand campaign
Uppdragsgivare: Orio AB

Kategori: Best distribution strategy
Nattvasan
Uppdragsgivare: Vasaloppet

PostNord on Dagens Media and Dagens Industri
Uppdragsgivare: PostNord

Kategori: Best Social

Kategori: Best Travel
Nattvasan