Spoon rekryterar digital toppstrateg från KAN

Divya Ostwal lämnar KAN för att bli Agency Director på Spoons Malmö-kontor.

Divya kommer från Bangalore, även känt som Indiens ”Silicon Valley”. Hon har bott i Sverige i mer än sju år.

– Jag började min karriär på en business-branding startup och under de senaste tretton åren har jag haft olika roller på digitala byråer, vilka sammanfattar mina naturliga styrkor – mitt strategiska resonemang i kombination med starka, kreativa idéer som hjälper företag att lyckas, säger Divya Ostwal.

Under de tidiga åren i hennes kreativa karriär, kultiverade hon en speciell förmåga att utveckla varumärken genom att hitta kopplingen mellan insikter och strategi samt konceptutveckling och kreativt utförande.

– Thick Data är en sammansättning av logik och magi – styrkan ligger i kombinationen av att vara en varumärkesstrateg, Google-analytiker, konverteringsstrateg samt en historieberättare. Jag hjälper varumärken förstå sina målgrupper och deras beteendemönster, säger hon.

Divya ser fram emot sin nya roll som Agency Director på Spoons Malmö-kontor.

– Jag ser fram emot så mycket. Att lära mig nya saker, att växa och bli ännu bättre tillsammans med det fantastiska teamet på Malmö-kontoret. Från mina interaktioner med ledningen och teamet, är jag övertygad om att den här kulturen passar mig, något som är väldigt viktigt, säger hon.

Dagens konsumenter kräver en mer integrerad kundupplevelse, och där spelar innehållet en avgörande roll.

­– Det handlar om att lista ut hur innehållet ska få varje interaktion med kunden att bli mer effektiv. Eftersom konsumenter blir allt mer informerade och tech-kunniga, behöver vi dyka djupt i vår ”idébank” för att förbli relevanta, säger hon.

Spoons vd Anders Ribba är mycket glad över rekryteringen.

– Divya kommer från en mycket spännande bakgrund och hon är ett värdefullt tillskott till Spoon. Hennes kunskaper inom Thick Data stärker vårt kunderbjudande ytterligare, framför allt i södra Sverige men även i resten av Norden. Det här är en perfekt matching, säger han.