Vinnarna på seminariet Sport & Pengar 2015

Sport & Pengar är ett årligt business-2-business seminarie med fokus på de kommersiella frågor som driver sportindustrin. Branschaktörer samlas för att lyssna på presentationer, diskutera de senaste trenderna, finna nya intäktslösningar och skapa nya kontakter.

Varje år delar arrangören, Sportseminarier, tillsammans med konferensens samarbetspartners ut priser för betydande insatser inom svensk sportindustri. Vinnarna är följande aktörer:

Årets Kommun 2015 inom svensk sportindustri:

Falu Kommun tilldelas priset som årets kommun inom svensk sportindustri 2015 som ett resultat av framgångarna med Skid-VM som var väl genomfört med bra resultat, hög passion, fina tävlingsresultat och ett positivt överskott. Hela regionen var på fötter!

Årets Event 2015 inom svensk sportindustri:

Ironman Kalmar tilldelas priset som årets event inom svensk sportindustri 2015 för sitt mod och beslutsamhet att utveckla sin tidigare Triathlon-satsning till att bli ett världsledande event, med 60 000 besökare och 2800 lyckliga deltagare.

Årets Förbund 2015 inom svensk sportindustri:

Svenska Fotbollsförbundet tilldelas priset som årets förbund inom svensk sportindustri 2015 tack vare sitt extremt starka förbundsår med framgångar i U19 damer, U21 herrar och EM-kvalificering för herrlandslaget. Dessa framgångar skapar högt intresse både nationellt och internationellt många år framöver.

Årets Sponsor 2015 inom svensk sportindustri:

Volvo tilldelas priset som årets sponsor inom svensk sportindustri 2015 för väl genomförda kommunikativa projekt med en välbalanserad sponsor- och eventportfölj som harmoniserar både nationellt och internationellt. Projekt att nämna är Volvo Ocean Race, Gothenburg Horse Show samt arbetet med Zlatan Ibrahimovic m.fl.

På bild: Johan Göransson, Destination Kalmar och Carl Johan Ingeström, Visit Södra Dalarna.

• sport&pengar
  • volvo
  • ironman kalmar
  • falu
  • falun
  • fotbollsförbundet
  • falu kommun
  • pris
  • svenska fotbollsförbundet

Sedan 2002 har Sportseminarier framgångsrikt anordnat seminarier för viktiga beslutsfattare inom sportindustrin. Några seminarier som anordnats under åren är Fotboll & Pengar, Golf & Pengar, Ishockey & Pengar, Skidor & Pengar, Tennis & Pengar och Sport & Pengar.