ICROSS på väg att bredda sortimentet med ny kajak för jakt och fiske

Skellefteåbolaget ICROSS vision är att erbjuda fiskare möjligheten att enkelt och bekvämt kunna göra sin fiskeresa till en upplevelse bortom gränserna. ICROSS är en portabel flytande enhet som du blåser upp inom några minuter, och idag finns 3 olika varianter i produktsortimentet. Under 2018 lanserar bolaget sin nya större kajak – ICROSS 1610 – för jakt och fiske.

– Vi säljer flest av modellen ICROSS 1410, och med modellen 1610 hoppas vi kunna öppna upp jaktsegmentet ännu mer, säger Adam Westerman på ICROSS på frågan om hur försäljningen ser ut idag.

Hur ser er marknad ut? Säljer ni bara i Sverige eller internationellt?
– I dagsläget säljer vi bara i Sverige, men vi för kontinuerligt kontakt med grossister i andra länder och just nu kanske främst i Finland.

Vi på Sportup North hjälpte Adam i lanseringen av de första produkterna och ser med spänning fram emot nästa lansering och en eventuell internationell resa framåt. Läs mer om ICROSS produkter på www.icrossfyfish.com.

Adam Westerman

ICROSS Fly Fish AB 070-299 77 89