Kvikkac visar upp sin prisvinnande innovation On-Rails på Västgård game fair

Tillsammans med återförsäljaren Giron Sport kommer Kvikkac visa upp och sälja sin prisvinnande innovation On-Rails under lantliv- och vildmarksmässan Västgård Game fair 27–29 juli. On-Rails är en lastbärare för snabb och enkel transport av skidor, stavar och andra långa föremål. Hållaren monteras enkelt och snabbt direkt på bilens rails, utan att du behöver ett takräcke.

Besöket på mässan är en del i den marknadsföringsstrategi som bolaget just nu genomför för att få ut sin produkt på marknaden, och bolaget kommer synas på fler ställen kommande månaderna. Att idén är intressant fick bolaget ett kvitto på när de i maj vann pitchtävlingen under Arctic Business Incubators demodag på The Great Northern och belönades med 15 000 kr.

Vi på Sportup North hjälpte Kvikkac med kostnader kopplat till fotografering av produkten och material som stöttade upp lanseringen av produkten under SM-veckan i Skellefteå 2018.

• Jämtland

Åsa Wikström