Umeåbolaget Sigr nominerade till Eurobike Design Award

Umeåbolaget Sigr är med sin väst ur Norrskens-serien nominerade till Eurobike Design Award vid den stora internationella cykelmässan Eurobike. De nominerade bolagen utses av en jury från The Deutche Designer Club, med fokus på utveckling och design. Serien Norrsken från Sigr är diskreta väldesignade reflexkläder som gör dig synlig när du behöver det som mest, en serie väl i linje med bolagets strävan att göra cykling mer tillgänglig för alla – oavsett kön, ambitioner eller bakgrund inom cykel.

– Som designer blir jag så klart glad på så många olika sätt. Mest av allt för att det här är en bekräftelse på att vår demokratiska design för både män och kvinnor ses som något nytt inom cykelindustrin, säger Fredrik Petrusson, chefsdesigner på Sigr.

Mer ur serien Norrsken, och fler snygga cykelplagg, hittar du på www.sigrnordic.com.

- - -

Vi på Sportup North är glada att vi kunde ge Sigr Nordic möjligheten att ta plats på Eurobike i tidigt skede, vilket visade sig bli något av ett startskott på deras resa. Besök gärna www.sigrnordic.com för att spana in och handla deras nya produkter.

Jenny Ferry

Sigr Nordic Säljchef och medgrundare