Robert Vicsai tillträder tjänsten som Director Institutional Clients den 16 april 2018.

Storebrand Kapitalförvaltning stärker teamet i Sverige

De senaste åren har Storebrand/SPP Kapitalförvaltning vuxit kraftigt på den svenska marknaden och de fortsatta ambitionerna är stora. Därför stärks nu teamet med ytterligare en kollega med ansvar för att utveckla relationerna till institutionella kunder.

- Våra kunder blir hela tiden fler och för att möta den ökade efterfrågan stärker vi nu teamet. Att kunna välkomna Robert Vicsai som ny kollega känns därför väldigt bra. Robert har gedigen kompetens inom både kapitalförvaltning och fond och även ett genuint intresse för hållbarhet, säger Lars Petterson, Försäljningschef Storebrand/SPPs kapitalförvaltning i Sverige.

Robert kommer närmast från Lifeplan där han var ansvarig för att starta upp ett värdepappersbolag med en algoritmbaserad kapitalförvaltningstjänst mot privatmarknaden. Han har även erfarenhet av affärsutveckling från SPP Pension och Försäkring samt East Capital.

- Jag ser fram emot att tillsammans med teamet fortsätta ta fram och ta ut koncernens förstklassiga produkter och leverera service i världsklass. Framför allt i relation till hållbarhet som är en av de främsta anledningarna till att jag sökte mig tillbaka till koncernen. Storebrands kapitalförvaltning är en fantastisk plattform för långsiktigt värdeskapande och jag ser mycket fram emot att bidra till att stärka bolagets position på den svenska marknaden, säger Robert Vicsai, ny Director Institutional Clients Storebrand Kapitalförvaltning.

Robert tillträder tjänsten som Director Institutional Clients den 16 april 2018.

Storebrandkoncernen är ledande inom hållbara investeringar och förvaltar totalt 720 miljarder kronor.