​SPPstärker erbjudande för företag med utlandsanställda

​SPPstärker erbjudande för företag med utlandsanställda

Storebrand/SPP utökar samarbetet med Zürich Insurance Group, för att utveckla och stärka erbjudandet för företag med utlandsanställda och blir agenter för Zürich Eurolife S.A. i Norge och Sverige.

Zürich Group har en global närvaro i över 170 länder och det starka varunamnet medför en hög kännedom bland multinationella företag.

En specifik enhet inom Zürich fokuserar enbart på internationella försäkringar och kan skadereglera i flertalet länder.

- Många av våra kunder är multinationella företag och efterfrågar bättre trygghetspaket. I och med att vi utökar samarbetet kan vi erbjuda just det. Vår ambition är att på sikt bredda erbjudandet till att omfatta även medelstora företag med internationell verksamhet, säger Jan Ridderwall, Försäljningsdirektör på SPP.

Zürich International Corporate Solutions där Zürich Eurolife S.A. ingår, är en marknadsledande leverantör av trygghetsförsäkring för utlandsanställd personal. SPP har under 30 år haft en unik position i Sverige som leverantör av pension och försäkring till företag med utlandsanställda och har en erkänt hög kompetens kring internationella lösningar.

- Ett stärkt samarbete innebär helt enkelt att vi kan leverera bättre helhetslösningar till våra kunder med internationell verksamhet, avslutar Ridderwall.

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPPs hemsida www.spp.se