Spring Media utökar sin portfolio med simtävlingar vid Medelhavet

STOCKHOLM, 7 februari 2019 - Spring Media har ingått samarbete med Mare Nostrum – ett årligt simarrangemang med tävlingar runt Medelhavet. Överenskommelsen täcker internationell distribution under 2019 och 2020.

“Vi är exalterade att addera en av världens mest prestigefyllda och traditionella simtävlingar till vår portfolio”, säger Mikael Larsson, simningsansvarig på Spring Media. ”Vi kommer att finna nyskapande sätt att expandera distributionen av dessa deltävlingar världen över”.

Mare Nostrum är en tävling i tre delar vid Medelhavet med stopp i franska Canet en Roussillon, Barcelona och Monaco. Tävlingen ger ut bonusar till de fyra främsta kvinnor och män genom att addera upp deltagarnas bästa resultat i FINA-poäng vid varje deltävling. Simmaren med högst totalpoäng vinner sedan touren.

Många av de ledande profilerna världen över har deltagit vid Mare Nostrum: bland dem Sara Sjöström, Kathleen Baker och Ian Thorpe. Under 2019 kommer touren inledas i Monaco den 8-9 juni, besöka Canet en Roussillon 11-12 juni och avslutas i Barcelona 15-16 juni.

“Vi är glada att ha funnit en ny partner för internationell distribution i Spring Media. Med deras expansiva planer och bevisade erfarenhet inom simning är vi övertygade om att detta samarbete kommer hjälpa vår tävling växa ännu mer”, säger H. E. MS. Yvette LAMBIN BERTI, vicepresident för Monacos Simningsförbund.

Nordic Swim Tour

Spring Media kommer också att se över produktion och distribution av Nordic Swim Tour-tävlingarna i Helsingfors, Bergen och Stockholm under april. Dessa tävlingar inkluderar samtliga Olympiska discipliner och long course, genomförs under FINA-regler, och deltagarna tjänar kvalifikationspoäng för internationella tävlingar såsom Världsmästerskapen och OS. Sportens tyngsta profiler kämpar om en av simvärldens högsta prissummor.

För mer information, vänligen kontakta:
José Antonio Moreno – Partner, Spring Media – jose.moreno@springmedia.se

• media
  • sport
  • internationellt
  • simning
  • mare nostrum
  • rättigheter
  • distribution

Spring Media är en internationell sportmedieagentur med fokus och expertis inom produktion, paketering, digitala strategier och rättighetsförhandling. Bolaget verkar med säte i Stockholm och kontor i Hamburg, Astana och Mexiko City. Några av dess åtaganden på den svenska marknaden inkluderar OBOS Damallsvenskan, Simförbundet, Bandyligan och Elitserien i Speedway. Företaget utsågs till Gasell av Dagens Industri 2017 och 2018. Läs mer på www.springmedia.se

Maxime Devillaz

Presskontakt Digital Channel Coordinator Press & Kommunikation +46 79 310 11 50