Hallvarsson & Halvarsson förvärvar Springtime - bildar Sveriges största kommunikationsgrupp

Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Springtime och skapar Sveriges största kommunikationsgrupp. Gruppen består av de tre kommunikationsbyråerna Hallvarsson & Halvarsson, KW Digital och Springtime och samlar några av landets främsta kommunikationsrådgivare.

”Genom att förstärka gruppen kan vi bättre möta de komplexa utmaningar som våra nuvarande och framtida kunder står inför”, kommenterar Martin Petersson, vd  Hallvarsson & Halvarsson Group. Affären följer efter att en grupp ledningspersoner och grundare på Hallvarsson & Halvarsson Group köpt tillbaka företaget från de tidigare amerikanska ägarna.

Med tre kompletterande varumärken, Hallvarsson & Halvarsson, KW Digital och Springtime, stärks förutsättningar för varje byrå att bli bäst inom sina respektive områden. Samtidigt kommer gemensam kompetensutveckling och samarbete kunna erbjuda kunderna bättre lösningar på komplexa utmaningar som kräver många discipliner.

”Vårt långsiktiga behov av att attrahera, behålla och utveckla de bästa talangerna underlättas av en större grupp med fler karriärvägar och spännande uppdrag för de mest krävande och utvecklande uppdragsgivarna, säger Cecilia Gannedahl, vd Springtime.

”Springtime är ett av branschens starkaste varumärken med imponerande kompetens och kundbas. Vi ska fortsätta utveckla Springtime till Sveriges bästa rådgivare inom Corporate Communication med spets inom intern- och förändringskommunikation samt marknadskommunikation, områden där de redan är starka”, säger Martin Petersson.

Martin Petersson, vd Hallvarsson & Halvarsson Group, 0709-711291, martin.petersson@halvarsson.se
Cecilia Gannedahl, vd Springtime, 0708-77 17 54, cecilia.gannedahl@springtime.nu

Hallvarsson & Halvarsson Group sysselsätter mer än 150 rådgivare till kunder i mer än tio länder från sitt huvudkontor i Stockholm och kontor i London.

Hallvarsson & Halvarsson är en ledande kommunikationsrådgivare inom Financial & Corporate Communication, Corporate Marketing samt Public Affairs. H&H har mer än 70 medarbetare och är medlem i AMO, det ledande globala nätverket inom strategisk och finansiell kommunikation samt har ett samarbete med Interel Group, rådgivare inom Public Affairs och European Affairs.

KW Digital är en digital kommunikationsbyrå som bistår företag i att använda digitala kanaler i sin företagskommunikation. Byrån levererar strategisk rådgivning och implementering baserat på research och erfarenhet till noterade företag i hela världen. KW Digital har mer än 50 medarbetare på kontor i Stockholm och London och partners i Milano och Lissabon.

Springtime är en svensk kommunikationsbyrå som arbetar inom public affairs, marknadskommunikation, varumärkesstrategi, internkommunikation och investor relations. Byrån grundades 1994 och har 35 medarbetare.

• investor relations