Michael Thorén, vd för En Svensk Klassiker, och Patrik Yderberg, vd för Springtime Group, är glada över samarbetet.

Springtime Group blir mediapartner till En Svensk Klassiker

Nu inleder Springtime Group AB och En Svensk Klassiker ett samarbete där Springtime Group blir mediapartner till En Svensk Klassiker.

– Vi har redan större samarbeten med Lidingöloppet och Vasaloppet och det är därför naturligt att vi nu inleder ett samarbete med En Svensk Klassiker. En Svensk Klassiker står för en bredd och en mångfald som är i linje med vad vi vill stå för och kunna erbjuda våra kunder, säger Patrik Yderberg, vd för Springtime Group.

Samarbetet innebär att Springtime Group via varumärkena Runner’s World, Women’s Health & Wellness och Bicycling hjälper En Svensk Klassiker att sprida budskapet om den goda hälsa och bättre livskvalitet som följer med motion och fysisk aktivitet.

– Vi ser fram emot att få sprida vårt budskap om vikten av ökad rörelse i vardagen, men också om den träning och glädje som finns bland de som genomför våra lopp. Det händer mycket kring En Svensk Klassiker just nu när vi fortsätter utveckla vår mission att göra Sverige och svenskarna friskare. Därför känns samarbetet med Springtime Group AB som ett helt naturligt och spännande nästa steg, säger Michael Thorén, VD för En Svensk Klassiker.

Gemenskap, inspiration och motivation. Det är tre nyckelfaktorer för populariteten hos En Svensk Klassiker. En Svensk Klassikers evenemang Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet är en verklig folkrörelse och lockar årligen cirka 180 000 deltagare.

Avtalet löper på 3 år och innebär att En Svensk Klassiker får ökad möjlighet att inspirera och motivera fler att göra En Svensk Klassiker.

Patrik Yderberg, vd, Springtime Group AB, patrik.yderberg@springtimegroup.se, 070-792 26 87

Michael Thorén, vd, En Svensk Klassiker AB michael.thoren@ensvenskklassiker.se, 070-559 72 21

Springtime Group AB är Sveriges främsta aktör inom träning och hälsa. Genom tusentals aktiva resenärer, ledande magasin och digitala plattformar samt egna lopp och event skapar och förmedlar vi relevant innehåll och unika upplevelser.

Om En Svensk Klassiker AB

En Svensk Klassiker är en idrottsutmaning utöver det vanliga där du inom en 12 månadersperiod ska skida Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, cykla Vätternrundan, simma Vansbrosimningen och springa Lidingöloppet. Vår mission är att göra Sverige och svenskarna friskare och grundtanken är att motivera till motion och träning året om. Genom projekt som Skolklassikern, ICA-klassikern och Arbetsplatsklassikern uppmanar vi till rörelse i hela Sverige oavsett ålder.

Springtime Group AB är Sveriges främsta aktör inom träning och hälsa. Genom tusentals aktiva resenärer, ledande magasin och digitala plattformar samt egna lopp och event skapar och förmedlar vi relevant innehåll och unika upplevelser.