Springtime Group expanderar till Norge

Springtime Group AB går ihop med Activity Holding AS i Norge och skapar tränings- och hälsokoncernen Springtime Group AS. Den nya koncernen kommer att bli Norges ledande aktör inom träning och hälsa.

– Allt fler önskar sig ett långt, aktivt och hälsosamt liv. Så även i Norge. Genom att slå ihop våra nuvarande verksamheter skapar vi en koncern som kan erbjuda det mesta inom framför allt löpning. Allt från att inspireras av vårt magasin Runner’s World till att delta i våra egenarrangerade lopp eller varför inte resa med oss och springa New York Marathon, säger Springtime Groups AB:s vd Patrik Yderberg.

Sammanslagningen innebär att researrangören Springtime Travel, löparmagasinet Runner’s World, träningssajten trening.no samt 24 egenarrangerade lopp hamnar under ett och samma tak.

– Vår mångåriga erfarenhet av att driva magasin och arrangera resor tillsammans med våra norska kollegors kompetens inom arrangemang av lopp och content marketing ger koncernen en mängd synergier som vi omgående får nytta av. Vår gemensamma ambition är därför att växa kraftigt under kommande år, säger Patrik Yderberg.

Möjligheterna till större och mer integrerade samarbeten med externa partners ökar i och med sammanslagningen, samtidigt som nuvarande samarbeten kan utvecklas.

– Content marketing kommer fortsättningsvis att vara ett viktigt och växande område så länge träning och hälsa är en naturlig del av folks vardag, säger Springtime Groups norska vd Eivind Bye.

Patrik Yderberg

VD Springtime Travel VD och delägare 070-792 2687