Just nu genomförs Nöjd Kund Index

Nyhet   •   Maj 11, 2016 13:17 CEST

För att få värdefull information om våra kunder och deras behov genomför vi varje år kundundersökningar där vi frågar statligt anställda, pensionärer och statliga arbetsgivare om vad de tycker och tänker. Just nu och de kommande veckorna genomförs en av de större undersökningarna, Nöjd Kund Index (NKI).

Till cirka 1300 pensionärer ställer vi, via telefon, en handfull frågor om upplevelsen av informationen om utbetalningar med mera.

Till statligt anställda ställer vi ett tio-tal frågor, bland annat om upplevelsen av, och tillgång till, informationen om tjänstepensionen. I år samarbetar vi med 23 arbetsgivare och ger cirka 13 000 av deras anställda möjlighet att besvara våra frågor via webbenkät som distribueras på olika sätt via e-post och intranät.

Kundernas åsikter alltid viktiga för oss
Andra undersökningar som ger oss en bild av kundernas nöjdhet är bland annat den mätning i realtid som vi gör i vår Kundservice och den mätning av kundnöjdhet hos personer som går i pension som vi gör kontinuerligt.

Resultatet presenteras i höst
Årets NKI genomförs i samarbete med Institutet för kvalitetsindikatorer och resultatet presenteras på spv.se under hösten.