Dags att dansa in Tjänstepensionens dag

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 09:36 CEST

Bandet Sannex gillar tjänstepension. Låten "Allt som jag har önskat (Tjänstepension)" är en kärleksfull hyllning till just tjänstepensionen. Foto: Tjänstepensionens dag

I år blir Tjänstepensionens dag extra fartfylld  dansbandet Sannex sjunger ut om sin kärlek till tjänstepensionen. Vi på SPV uppmärksammar även dagen lokalt. Vi hälsar god morgon vid tio stora myndigheter, så klart till tonerna av lite dansvänlig musik.

Tjänstepension är en viktig del av pensionen och för nionde året i rad uppmärksammar pensionsbranschen Tjänstepensionens dag den 27 september. I år testar vi ett nytt grepp för att fira dagen – musik.

Och musiken står dansbandet Sannex för. De sjunger den nya låten ”Allt som jag har önskat (Tjänstepension)” skriven av Thomas G:son och Henrik Sethsson.

Vi piggar upp morgonen

Vi på SPV, som administrerar tjänstepensionen från statlig anställning, kommer under fredagsmorgonen att uppmärksamma Tjänstepensionens dag utanför tio stora myndigheter i Sundsvall och Härnösand. Vi bjuder på en liten uppfriskande påminnelse om att kolla tjänstepensionen – och Sannex kärleksförklaring till tjänstepensionen kommer med stor sannolikhet att spelas i bakgrunden.

De myndigheter vi besöker är Bolagsverket, CSN, Försäkringskassan, Migrationsverket, Sundsvalls tingsrätt, Hovrätten för Nedre Norrland/ Kammarrätten i Sundsvall, Skatteverket, DIGG, Polismyndigheten och Länsstyrelsen Västernorrland.

Kom och hälsa på

Vi startar klockan 07.15 och kommer att finnas på plats till omkring klockan 09.00. Kom gärna förbi, prata lite om den viktiga tjänstepensionen och lyssna på musik!

För mer information om evenemanget i Sundsvall och Härnösand, kontakta:

Christina Lindh
kommunikatör, SPV

Om Tjänstepensionens dag

Tjänstepensionens dag firas alltid den 27 september och i år för nionde gången. Dagen syftar till att uppmärksamma tjänstepensionens betydelse för den framtida pensionen.

I år står dessa bolag och myndigheter bakom dagen: Afa försäkring, Alecta, AMF, Collectum, Fora, Folksam, Folksam LO Pension, Handelsbanken, KPA pension, Lifeplan, Länsförsäkringar, minPension, Nordea Liv&pension, Offentliganställdas Förhandlingsråd (OFR), Pensionsmyndigheten, Pensionsvalet, PRI, PTK, Skandia, SPV.

Vill du höra låten ”Allt som jag har önskat (Tjänstepension)”? Den hittar du på webbplatsen för Tjänstepensionens dag den 27 september. Innan dess finns ett smakprov att ta del av på Facebook.

Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer och 400 arbetsgivare. Vi finns i Sundsvall och är cirka 250 medarbetare.