SquareTrade testar Samsung Galaxy S6 - bäst hittills i tålighetstestet

SquareTrade publicerar hela senaste hållbarhetstestet av Samsung Galaxy S6 och Samsung Galaxy S6 edge; jämförelse med Apples iPhone 6 och iPhone 6 Plus

Försäkringsbolaget SquareTrade publicerar idag hela sitt jämförande hållbarhetstest av Samsung Galaxy S6 och Samsung Galaxy S6 edge. Enheterna jämförs med Apple iPhone 6 och Apple iPhone 6 Plus. För första gången inkluderar testet hur väl enheterna klarar att böjas, tack vare en ny maskin - SquareTrades böjrobot.

Se SquareTrades video av hållbarhetstestet här.

Resultatet visar att:

1. Samsung tar ytterligare ett steg framåt med Galaxy S6 vad gäller tålighet. Enheten klarade sig bra i falltestet, när det doppades i vatten samt i böjtestet.
  2. Galaxy S6 var den smartphone som böjdes minst av alla testade smartphones; den klarade ett tryck på 50 kg innan plasten deformerades. Under samma tryck sprack Galaxy S6 edge medan både Apple iphone 6 och Apple iPhone 6 Plus böjdes. iPhone 6 till och med delade på sig vid volymknappen.
  3. Samsung tog ett steg tillbaka i vårt glidtest; Galaxy S6 och Galaxy S6 edge med ett hölje av glas, gled längre än någon annan smartphone - dubbelt så långt som Galaxy S5 gjord i plast.
  4. båda nya Galaxy-mobiler klarade 6 fall från 183 cm utan att gå sönder - kanske tack vare deras höljen i Corning Gorilla Glass 4. Galaxy S5s avtagbara bakpanel däremot ramlade av hela tiden, medan iPhone 6 Plus bakpanel ramlade av helt och mobilen slutade fungera efter 30 minuter.
  5. Alla smartphones som testades klarade sig lika bra när de hölls under vatten i 10 sekunder.

Galaxy S6 fick en Hållbarhetspoäng på 4, vilket är bättre än företrädaren Galaxy S5 som fick poängen 6 i förra årets test (Ju lägre poäng desto bättre tålighet). Däremot fick Galaxy S6 edge en något sämre Hållbarhetspoäng på 5.

ー Samsung har förbättrat sig med nya Galaxy S6, mobilen vi anser är den nya enheten att slå när det gäller hållbarhet, säger Jessica Hoffman, SquareTrades globala kommunikationschef. Större och tunnare skärmar som de hos Samsung Galaxy S6 och Apple iPhone 6 är väldigt populära och de blir allt tåligare, men vår statistik visar att användare har sönder dem i allt högre grad. Svenska användare har de senaste 7 åren lagt ned osannolika 7 miljarder kronor på att reparera och ersätta skadade smartphones, och siffran fortsätter stiga.”

SquareTrade genomför omfattande test av alla nya smartphones, och graderar dem enligt tålighet. SquareTrades Hållbarhetspoäng är baserad på ett antal faktorer, allt från fysiska karakteristika till resultatet av SquareTrades fall-, vattentålighets-, samt böjtest. Ju högre poäng en enhet får desto högre är risken att enheten går sönder på grund av en olyckshändelse.

För ytterligare information om försäkringar för våra populäraste smartphones gå till:

Om SquareTrade

SquareTrade har mer än 230 000 fans på Facebook, vinner hela tiden nya branschutmärkelser och får tusentals 5-stjärniga recensioner för sin legendariska kundtjänst. Världens största detaljhandelsföretag erbjuder SquareTrade och ökar därmed sin försäljning och får nöjdare kunder. SquareTrade är privatägt, investorer är bland andra Bain Capital och Bain Capital Ventures. SquareTrades huvudkontor ligger i San Fransisco och London.

För mer information gå tillwww.squaretrade.com

eller kontakta

Helena Liden, JustPR, 0702 651195, helena.liden@justpr.se

SquareTrade och SquareTrades varumärken ägs av SquareTrade, Inc. Övriga varumärken ägs av respektive företag som inte är affilierade med SquareTrade och inte stödjer dess produkter och tjänster.

• samsung galaxy s6 edge
  • samsung galaxy s6
  • försäkring
  • försäkringar
  • garanti
  • garantier
  • iphone 6
  • iphone 6 plus
  • mobil
  • produktförsäkringar
  • smartphones
  • squaretrade

Om SquareTrade

SquareTrade skyddar mobila enheter, laptops, plattor och andra konsumentelektronikprodukter och apparater mot fel, olyckor och livets olika missöden. Till skillnad från traditionella garantier och produktförsäkringar är SquareTrade utvecklat för dagens konsumenter och använder innovativ teknologi för att erbjuda en helt problemfri anmälningsprocess. För mer information gå till www.squaretrade.com

SquareTrade är ett varumärke registrerat av SquareTrade, Inc. Alla övriga företagsnamn och varumärken kan vara vaurmärken ägda av respektive företag  och SquareTrade är inte ansluten, sponsrad, auktoriserad eller på andra sätt associerad till ovannämnda företag.