Ny extremt kompakt jaktradio från Icom!

ProHunt®D52 är en stor liten 155 MHz jaktradion fylld med funktioner och dessutom klar för att nyttja IDAS-tekniken för digital kommunikation. ProHunt®Digital ger betydligt bättre räckvidd än analoga radio och erbjuder kryptering vilket möjliggör säker kommunikation inom jaktlaget.

Radio är extremt kompakt och väger endast 230 gram inklusive batteri och antenn. ProHunt®D52 är endast 29 mm tjock och snäppet större än ett vanligt kreditkort. Den är utrustad med mekaniska vred för kanal- och volymjustering vilket gör det enkel att skifta kanal eller justera volymen.

Med ett helt omarbetat gränssnitt och menyer på svenska är radion mycket enkel och logisk att hantera. Ljud- och ljusinställningarna går också att anpassa efter eget behov. Dessutom har radion också en smart inspelningsfunktion.

ProHunt®D52 är IP67-klassad för högsta möjliga vatten- och dammtålighet och punktmatrisdisplayen ger exempelvis tydlig information aktuell kanal. Den har som standard inbyggd Bluetooth®med enkel parning till de flesta på marknaden förekommande headset och och har stöd för Bluetooth® PTT-protokoll.

Med ProHunt®Digital kan analoga och digitala jaktkanaler användas. Denna unika lösning ger 14 extra digitala kanaler vilket innebär att det totalt finns 21 tillgängliga kanaler för jakt.

Den digitala plattformen ger en aktiv ljudbehandling för klarare ljud och en betydligt bättre hörbarhet på räckviddsgränsen. Där en analog radio blir brusigare och brusigare levererar ProHunt®Digital klart ljud till utkanten av täckningsområdet. Dessutom öppnas möjligheten upp för många framtida funktioner, tillbehör och produkter. Var med i övergången till den digitala jaktrevolutionen från början utan att missa den analoga kompabiliteten.

Som standard medföljer batteri, laddare, nätdel, bältesklips, standardantenn, skogsantenn och en praktisk förvaringsväska.

Mer information om produkten finns här https://srsab.se/se/prohunt-d52

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• jaktradio
  • icom

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 85 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket, SL, Försvarsmakten samt Landsting och Räddningstjänster över hela Sverige. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Niclas Sund

Presskontakt Marketing Manager Press & marknadsföring 054-67 05 07