ProHunt Advanced - Ny jaktradio från Icom!

Nu lanserar Icom ProHunt Advanced, ersättaren till den populära radion ProHunt F34. En genomtänkt radio med helt unika funktioner och utvecklad med fokus på användaren. Med funktioner som Bluetooth™, WhisperMode™, StealthMode, SmartAlarm och SmartScan saknar den motsvarighet på marknaden. ProHunt Advanced är dessutom vattentät enligt IP67.

Radion har inbyggd Bluetooth som standard med enkel parning till de flesta på marknaden förekommande headset. ProHunt Advanced har också unikt stöd för Peltors PTT-protokoll vilket gör att du får en PTT-funktion direkt i headsetet vid användning av Peltor WS SportTac.

ProHunt Advanced är full av smarta funktioner för att göra livet som jägare enklare. Med SmartScan får du en förbättrad scanningfunktion med TalkBack där man kan svara på ett inkommande anrop när scanning pågår utan att manuellt byta kanal.

En annan ny funktion är StealthMode som är en nyhet i WhisperMode™-funktionen. I detta läge stängs alla ljud- och ljusfunktioner av och radion övergår i WhisperMode™. Perfekt i känsliga lägen under jakt.

SmartAlarm är en annan stor och viktigt säkerhetsnyhet där ett nödlarm kan skickas till alla på samma frekvens/kanal oavsett vilket radiomärke de andra i jaktlaget använder. Radion växlar automatiskt mellan sändning och mottagning vilket ytterligare ökar säkerheten.

För att du enkelt skall komma igång med din nya radio har vi också tagit fram en interaktiv utbildning som man kommer åt online. Denna utbildning är självförklarande och ger en mycket god produktkunskap om ProHunt Advanced. Besök http://icom.nu/guide/ för att gå utbildningen.

Mer information om ProHunt Advanced hittar du här.

• icom
  • jaktradio
  • prohunt

Swedish Radio Supply AB är ett ISO-certifierat företag inriktat på radiokommunikation. Vi är generalagent för Icom i Skandinavien och distributör av Sepura i Sverige. Vi är idag den största terminalleverantören till RAKEL-nätet med över 68 000 utlevererade terminaler. Bland våra kunder märks ex Polisen, Nationella Insatsstyrkan, Vägverket, Kriminalvården, Tullverket, SL, Försvarsmakten samt Landsting och Räddningstjänster över hela Sverige. SRSAB ingår i koncernen VHF Group.

Mattias Hellström

Key Account Manager Återförsäljare, proffsanvändare samt Jakt- och marinansvarig 08-710 01 15